Tuesday, April 15, 2014

Set Anak Pintar

Jom Lahirkan anak pintar! Setiap ibu dan ayah pasti inginkan anak mereka mempunyai tahap intelektual yang tinggi, berpotensi, bijak, kreatif dan rajin belajar serta seronok membaca.

Memang tidak dinafikan yang cemerlang dalam pembelajaran memberikan peluang yang cerah untuk masa depan anak anda. Namun itu sahaja tidak mencukupi tanpa nutrisi yang baik yang juga penting dalam tahap perkembangan intelektual anak-anak.

Berdasarkan penyelidikan yang dibuat, di bawah merupakan beberapa nutrien penting yang membantu dalam perkembangan otak yang sihat untuk kanak-kanak yang sedang membesar.

Multivitamin
Multivitamin memberikan asas nutrien yang penting untuk perkembangan otak dan tumbesaran yang sihat. Ia mengandungi vitamin perlu seperti B-complex yang membantu untuk meningkatkan daya ingatan dan sistem saraf yang baik

Vitamin C
Vitamin C membantu dalam menguatkan sistem imun yang penting untuk kanak-kanak kekal sihat dan cemerlang dalam pembelajaran mereka. Ia membantu dalam mencegah jangkitan dan demam selsema yang sering menyerang murid-murid sekolah. Vitamin C juga perlu untuk mengekalkan integrasi antara sel dan menyokong kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan peredaran darah di kalangan kanak-kanak yang sedang membesar


Omega-3
Sebahagian besar daripada otak terbina daripada “lemak baik” yang juga dikenali sebagai asid lemak Omega-3. Kajian menunjukkan diet yang kaya dalam Omega-3 boleh meningkatkan keupayan belajar, kemahiran menyelesaikan masalah, meningkatkan daya tumpuan dan ingatan serta perhubungan antara sel otak. Omega-3 juga menunjukkan dapat menyokong keseimbangan emosi dan sikap yang positif, dan membantu dalam meningkatkan daya ingatan semasa mereka tua kelak.

 Lecithin
Lecitihin soya merupakan sumber utama kolina yang merupakan komponen neutrotransmitter asetilkolina yang terlibat dalam proses penghantaran mesej ke otak dalam sistem saraf. Akademi Sains Kebangsan telah mengiktiraf yang kolina merupakan sumber penting dalam diet seharian kerana pelbagai khasiat yang dimiliki terutamanya untuk kesihatan otak

Protein Baik
Protein baik membantu untuk menyuburkan otak. Asid amino yang diperolehi daripada protein diperlukan untuk neutrotransmiter. Protein juga merupakan blok-blok sel yang terbina dalam tubuh termasuklah sel-sel imun, sel-sel darah merah, enzim, otot-otot dan tulang yang diperlukan untuk tumbesaran sihat.


Shaklee memberikan rangkaian nutrisi terbaik yang diperlukan anak anda untuk sokongan tumbesaran yang sihat disamping mengekalkan kesihatan seiring tumbesaran mereka.


MealShakes Shaklee

Mengandungi Vitamin A,B,C,D,E yang diperlukan dan merupakan sumber protein yang hebat dengan menawarkan 19 vitamin dan mineral yang perlu untuk nutrien asas yang membantu dalam tumbesaran kanak-kanak dan remaja untuk kekal sihat dan kuat.

OmegaGuard Shaklee

Memberikan spektrum penuh yang berkesan dan merupakan asid lemak omega tiga bergred farmaseutikal

Lecithin Shaklee

Kaya dengan lecithin yang mengandungi kolina bagi menyokong kesihatan tubuh

Vitamin C chewable Shaklee

Ia merupakan antioksida yang menyokong kesihatan imun pertahanan tubuh secara semulajadi, didatangkan dengan rasa citrus/limau dan vitamin C yang mudah diserap dengan hanya mengunyah dan menghisap. Kajian menunjukkan vitamin C mudah diserap sekiranya ia dikunyah sehingga lumat di dalam mulut berbanding terus ditelan.



Selain menjaga pemakanan anak anda, doa juga harus diamalkan :)







Berminat? Untuk sebarang pertanyaan/konsultansi boleh hubungi Ummi Ehsan  sms/whatsapp/call 017-8042509 :) Saya bersedia menerima pertanyaan anda!

No comments:

Post a Comment